15 February 2012

Lin og blått

Jeg har sydd meg en ny pute i blått :).....
Når jeg syr pleier jeg av og til å renskjære restene til kvadrater.
Disse legger jeg i en boks slik at de kan brukes ved andre 
anledninger........ som denne



Jeg har sydd sammen noen kvadrater og deretter sydd på en ramme i lin....
Liker veldig godt å bruke lin i tingene jeg syr.



For å gjøre litt mer ut av den sydde jeg noen 
store kryss med tau i overgangen 
fra lappene til linen. Det ser egentlig finere ut i 
virkeligheten enn på bildet.....


Nå kjenner jeg at sy-energien er tilbake.... herlig...
Må sy litt i kveld jeg, tror jeg :)

Takk til dere som legger igjen spor..... det gleder meg masse :)

Snart tilbake igjen

Tine

11 comments:

Lappeline ♥ said...

Åh hvor du inspirere .....knall fin lekker pute....nå tror jeg må legge vekk strikke pinnene litt og gå på sy rommet.
Posen i gult var veldig fin oså

Ha en kreativ kveld

Klem til deg

Hulda said...

Kjempefin pute! Likte godt de kryssene, de gjorde mye ut av seg. Flott med blått og beige, får en sånn strandfølelse av det. :)

Anonymous said...

Du skal ikke se vort ifra at denne ideen videreføres til mitt hjem. Synes denne var fantastisk lekker. Har alltid vært veldig glad i kombinasjonen lin og bomullstoffer.

Herlig pute!!

Mona said...

Den blekjempefin. Helt enig med Lappeline om at du inspirerer oss som besøker deg. Ha en fortsatt fin uke.

bentetove said...

Lekker pute! Jeg og likte veldig godt de kryssene du har sydd på, det ble prikken over I`en!
Det er veldig kjekt å blande lin og bomull, kjekt å se strukturen forandre seg.
Ha en fin sykveld:)

Lilla dør said...

Knall fin pute med fine detaljer! Eg fekk lyst å sy ......Dei blå stoffa var kjempe fine attåt linen. klem lilladør

RyumQuilt said...

Denne ble kjempefin. Likte stoffene veldig godt, og kryssene gjorde seg virkelig. Denne kan jeg også finne på å bruke som inspirasjon.

Ha en super kveld :-)

Quiltefia said...

Så fin!! God ide!! Er det ikke deilig å få sydd!!? Jeg er også i siget!! AnneK:-)

Anonymous said...

Kjempeflott pute, og flott å kombinere lin og bomull. Er ofte innom bloggen din og kikker. Du syr masse flott. God ide å kutte kvadrater av restene. Ha en fin kveld:)
Aid

gillyflower said...

Just gorgeous! I love the simple clean blue palette, and the large cross stitch detail is perfect!

Gill xx

Handyman Sierra Vista said...

Appreeciate this blog post