11 October 2007

Torsdag og høstferie!

Nå skal det sys tøfler her i heimen. I dag har jeg kjøpt Tildas Julehus og det var noen ting der som det frister å sy. Det er høstferie og jeg har fri fra jobb. Her er et bilde fra boka som viser tøfler i flere varianter. Mine blir røde, da de ikke hadde fått inn den brune ullfilten enda. Synes det er lekkert med offwhite, men tøflene er ikke fine lenge da tenker jeg.
Og her er atså boka. I morgen skal jeg sy, men først har jeg invitert den minste sønnens venner på lunsj. Så da blir det 3 jenter og 3 gutter til lunsj her i morgen. Det blir koselig.
Tusen takk for koselige kommentarer som dere legger igjen her i bloggen. Skal ta meg en tur innom dere etterhvert. Ha en fin helg!

7 comments:

Emmeline said...

SÅ inspirerende å titte inn til deg. Skal bli kjekt å se hvordan disse tøflene blir til slutt.
Den røde fargen på filten var jo bare knas og denne boken har jeg ikke sett før så den må jeg ta en titt på! Du må ha lykke til med lunsjen og kose deg skikkelig med høstferie!

Kreoline said...

Wow, dette blir noen fine juletøfler, gode og varme, blir spennende å se de ferdige. Koselig med "barnelunsj". Har også lyst til å lage tøfler, tenkte jeg skulle strikke noen og tove den etterpå. Hytter vår ligger nesten i sjøen, herlig, bare så synd det er så langt vekke, men når det er fineste plass på jord, så må vi bare ha det. Ha en fin høstferie, av det som er igjen. Klem fra Mona.

[morgrethe] said...

God kveld...god kveld...
Var på den lokale stoff og garnbutikken og spurte etter boka i går, men der hadde de ikke fått den enda.... Nå fikk jeg iallefall lyst til å kjøpe den. Koselig med tips til venninnegaver til jul. Gleder meg til å se hvordan tøflene dine blir. Lykke til med lunsjen og fridagen i morgen..... og ikke minst sying av tøfler.

Anonymous said...

Stilige tøfler! ....kanskje jeg også må kjøpe den boken :)Du må vise oss dine når de er ferdige.
I dag skinner solen hos oss....siste dag på ferien, da må vi ut og nyte! ;)
Ha en herlig dag! Klem

Käranån said...

Va skönt med höstledigt! Tildas julehus kommer först i november hit till Finland så det var kul att få se en del av vad som finns där.Tofflorna ser ut att va ganska lätta att sy.Ha en bra ferie o lunsj :)

Anonymous said...

Heisann,lenge siden sist!!Håper alt er bare fint,og at hytten begynner å bli ferdig.Artig å se bilder av Tilda damene(",)Planlegger å forstørre disse mønsterene mine, slik at jeg kan lage noen store også,men kommer aldri så langt.Har kun 4 stk godnattengler på jenterommet her...de står å passer godt på smådamene.Håper jeg finner tid til å lage noen til jul. Må jo rett til byen i mrg tidl og se etter den nye boken jeg...høy puls her nå.De tøflene så jo helt nydelige ut,ikke prøvd å sy de i den forrige boken, men disse så jo faktisk enda enklere ut.Så kan en stæsje de opp med søte detaljer.Artig å gi slike i gave.Gleder meg til å se hvordan dine blir. Vi høres, god helg!!

Anonymous said...

...bare meg igjen,koselig å høre fra deg!En ting er sikkert,disse Tildabøkene blir en jo aldri lei av å titte i.Jeg finner liksom noe nytt hver gang jeg. Har Tildas påske i tillegg til de to siste,masse flott.Maler nok et prinsessebilde i kveld.Stikker innom deg igjen om noen dager...(",)