28 June 2012

Gammelt og nytt

Når jeg først  var i gang med å sy trekanter så kom jeg på flere ideer 
om hvordan jeg  kunne sy disse sammen.


Det ble en pute og her har jeg brukt det rutete 
stoffet i alle kvadratene :)



Jeg har også funnet frem en gammel duk. Det er sekskanter 
som er sydd over papir.
Men den er quiltet på maskin etterpå. 
Vasket flere ganger og derfor ganske så ruglet. 
Men jeg liker det :)


 Her er et bilde fra hagen på hytta. 
Det er ganske bra med skygge under de store eiketrærne, 
men utpå dagen blir det ganske så solrikt her i denne kroken :)


Peoner er kjøpt og ikke fra hagen........men jeg har plantet en...


Sykkelen min klar for tur :)



Denne lysekronen i messing er kjøpt på loppemarked. 
Den er beregnet for stearinlys....
men de er oppbrent her da......skulle satt i nye før jeg tok bildet ;)





Kjekt med så mange gode forslag i forrige innlegg. 
Det blir nok en sommerduk.
Med det fine været har det ikke blitt mye søm.....
Så snart det begynner å regne igjen blir jeg å finne ved symaskinen :)

Snart tilbake :)
*tine*
....

6 comments:

liven said...

Nydelige tekstiler...og nydelig i hyttehagen din :)

Lappeline ♥ said...

Så fint det er hos deg på hytten....ferie tid kanskje :)

Flotte inspirende bilder ....får lyst å sy rødt jeg nå

Fin kveld og morgendag til deg

Klem

Lilla dør said...

Nydelig pute. Flott med dei røde farge nyansane! Kos deg på hytta, håper på mange solrike dager. klem og goé helg til deg.

Quiltefeen said...

Så flott!! Lekre stoffer.. Og så koselig hage.. :)
Godt vi får dager hvor vi kan nyte å være ute. Det er alt for få av sånne dager..
Kos deg masse med symaskinen, hagen og ferie.. :)
Klem, Kristin

Siri said...

Jeg ser meg nesten ikke mett på alle de fine fargesammensetningene og mønstrene på det du lager. Siri:-)

Quiltefia said...

Hei!! Hyggelige hagebilder og fin søm!! Her har det regnet masse, men nå ser det ut som det klarner......Håper:-) Ha en fin helg, uansett vær!! AnneK:-)