04 March 2012

Oppskrift på påskepynt/kylling


Hei på dere :)

Da har jeg tatt noen bilder som viser fremgangsmåten på påskekyllingene.




Det første jeg gjør er å lage en pappmal. Den lager jeg i litt tykt papir. Brett en papirbit i to og
klipp  ut en halvmåne gjennom begge papirlagene. Når du bretter den ut blir den som ett egg. Se på bildet under her.




Så tar jeg en stoffbit litt større en pairmalen.
Jeg tar en limstift og tar lim på papirmalen langs kanten hele veien rundt.
Deretter limer jeg fast stoffet ved å brette det inn hele veien rundt.



Deretter bretter jeg papirmalen sammen. Jeg tar en liten firkant med rødt stoff og bretter som et nebb.
Det gjøres ved å først brette i to deretter bretter jeg denne to ganger slik at det blir en spiss.




Ta nebbet og stikk det inn mellom pappen, det sammen gjør en med bena.




Tegn på et øye eller sy med svart tråd. Jeg har tegnet på denne. Deretter er det bare å sy med små sting fra over nebbet og hele buen. Sett en tråd i ryggen og den er klar til å henges opp.



Håper dette var forståelig. Dersom ikke, send meg en mail eller skriv under her i kommentarfeltet, så skal jeg forklare så godt jeg kan :)
Lykke til :)

*tine*

6 comments:

Lappeline ♥ said...

Kjempe søte og en god forklaring syntes jeg........tusen takk
Her er det madrass sying noe.... HERK

Ha en fin søndag

Klem fra meg til deg

laj [tulipan-hygge] said...

virkelig flotte. Tak for opskriften

Inger Eidheim said...

Nemmen så søte disse var! Tror jeg må følge deg. :)

Unknown said...

disse skal meg og jentungen lage i dag---tusen takk for enkel og god oppskrift og ide :D God påske

Unknown said...

Disse skal meg og jentungen lage i dag :D tusen takk for enkel og flott ide og oppskrift. Liker veldig mye :D God påske

Unknown said...

disse skal meg og jentungen lage i dag---tusen takk for enkel og god oppskrift og ide :D God påske