22 August 2010

African Flower Hexagon

Søndag og fri. Det er herlig :)
Jeg satt i går og surfet litt på nettet. Det er så masse fint å finne. Liker godt å gå på flickr.com og se på bilder av forskjellig håndarbeid. Det er så mye å finne og masse inspirasjon å hente. Blant annet kom jeg over en oppskrift på African Flower Hexagon. Måtte prøve og synes den ble fin. Fant oppskriften her:
http://heidibearscreative.blogspot.com/




Disse fargene liker jeg bedre og bedre sammen med alt det hvite. Fant en hel rull av dette retro tapetet på en bruktbutikk for leeenge siden. Kunne ikke la den ligge og måtte selvsagt kjøpe den med meg. Men jeg vet ikke hva jeg skal bruke den til. Noen som har noen forslag kanskje? Synes den er tøff.

Jeg har også endret på blogginnholdet mitt og vil nok gå helt vekk fra å blogge om interør. Er lei av det.... Nå vil jeg heller blogge om håndarbeid.

Ønsker dere alle en flott søndag og det blir kanskje ikke så lenge til neste innlegg. Det er lettere å blogge om håndarbeid enn interiør :)

11 comments:

Barbros lille atelier said...

Så kjekt at du la igjen spor etter deg, sånn at jeg fant deg:-) Kjempefin blogg du har,og jeg følger deg gjerne videre.

Ha en fin dag!

Anonymous said...

Nydelige farver:-)
Kos deg,
klem Hege.

Anonymous said...

Så fine farger og spennende heklerier. Liker best å blogge om håndarbeid jeg også. Det er de interiørbloggene med håndarbeid som fenger meg mest og som jeg har mest å utveksle med.

Jeg har en liten interiørblogg på si, men hvorlangt jeg kommer til å drive det med den vet jeg rett og slett ikke.

Gleder meg til å følge bloggen din videre.

Quiltefia said...

Hei!! Det er ikke noe som hindrer deg å blogge om hva du nå enn finner på!?? Jeg synes det er gøy med bredde!! Morsomt du tar opp den afrikanske blomsten!! Den er kjempefin. Jeg har lett etter en kvadratisk av samme og det har jeg funnet på en flickr side. Jeg prøvde den ut, men fikk det ikke så fint til!! Så det ble lagt litt på is. Google pertinitaco å se om du liker den!! Hun har bare tegnet en slags fremgangsmåte!! Jeg fikk så mange fine lapper!! i swappen!! De er på vent de også. Jeg skifter på applikasjon, strikking og plukking av rips..... Da er jeg iallefall ute!! AnneKari:-)

ralfefarfars paradis said...

Det var en morsom variant- jeg er jo veldig glad i blomster da;) Så koselig at du ville være med på give-alongen;) Kan du sende meg adressen din- så kommer det snart en pakke i posten;)
Ralfefarfarsparadis@gmail.com

Heidi said...

Hi!
Your African Flower hexagon is beautiful :) And, your blog is lovely...wish I could speak your language :)
♥Heidi

HildeP. said...

Nydelige farger og lekker hexagon- rute! : ) Ha en finfin søndag! : 9

Klem Hilde

Kreoline said...

Hei T., så skjønne farger, går jo rett i tapeten. Jeg får printe ut mønsteret, så kanskje det blir et høst/vinterprosjekt. Må jo finne på noe om kveldene, men først skal en sofa trekkes om. Kanskje på tide med en kaffekopp snart?? hadde vært koselig det. Ha en fin og koselig uke, klem fra Mona.

Heidi said...

Thank you for the translator! I have scrolled through some pages (am off to sleep now, will visit again), and I have so enjoyed the lovely photos of your area, and I love the beautiful sewn items you make :) You are a very talented person!
♥Heidi

Timotei said...

Det var en kjempefin variant av de heklede sekskantene! Nydelige fargesammensetninger.
Veldig spennende det du viste fram i forrige innlegg også, det du holder på å sy til messen.

Tapeten var stilig! Kanskje den kan brukes inni et skap, eller en kan kle esker og bokser med den?

Og du, veldig koselig å se bilde av deg på bloggen!

Anna said...

handarbete gillar vi att läsa om :)

african flower är ju såå fin! skrev ut mönstret förut så jag kan testa dem jag också! :)

hälsningar Anna