02 July 2012

En gammel jeans, et gammelt belte og Pinterest

Det regner og det regner...

Men så lenge en har internett, symaskin og et lite stofflager og div annet, 
så er det jammen ikke så farlig alikevell.




Jeg har samlet på noen gamle jeans en stund.....

Pinterest er en fantastisk oppfinnelse synes jeg...:)
Har du prøvd å søke på google.com på f.eks
"jeans pinterest"
Du får mange treff og det er bare å velge fra begynnelsen på lista.

Da får du opp mange bilder med gode ideer og massevis med inspirasjon.
Prøv en gang du har god tid..... for du blir garantert sittende en stund :)





 Det er så mye kjekt en kan lage.
Jeg fant frem en bukse med sleng som jeg sprettet opp i sidene.
Deretter laget jeg ett nett av benene :)



Til hank brukte jeg et gammelt skinnbelte 
som jeg klippet i to og banket hull i med en liten spiker ;)


Nettet ble foret. 
Foret sydde jeg fast på nedsiden av fallen på buska,
 den er jo så fin at den vil jeg ikke skjule.


Bukserumpa har jeg laget et førkle av :):)
Men det er ikke helt ferdig enda. 
Må nok kanskje pynte litt på det :)



Jeg har enda litt av buksa igjen og nå skal jeg fundere litt 
over hva jeg skal lage av den :)

Kjekt med nye følgere her på bloggen min. 
Og takk takk for kjekke kommentarer dere legger igjen.
Det er så kjekt :)

Klem fra Tine

6 comments:

Jorunns hobbyblogg said...

så smart, det ble jo bare helt supert!
Jorunn

Quiltefia said...

Hei!! Så bra bruk av en gammel bukse!! Du er så flink!! Stadig bra bruk av dårlig vær..... Her er det faktisk fint nå!! AnneK:-)

Lappeline ♥ said...

Kjempe tøft.......nå må jeg i bosssekken etter belte jeg kastet i går.....
Vi har hatt noenlunde bra vær her nord litt kaldt men fint så jeg og mannen har hatt en flott fridag på fjorden .......

Skal nok sjekke siden med jeans og du det foret har jeg også ....hi hi ..lik smak ?????

Fin kveld og morgendagen til deg

Klem

Quiltefeen said...

Den var kjempetøff!! Det passer egentlig supert med dårlig vær for jeg har så mange ting jeg gjerne vil sy...:))
Ha en super kveld.. :)
Klem, Kristin

Siri said...

Hva skal jeg si? Fint som alltid! Inspirerende som alltid! Det der med å bruke gammelt belte var en ny tanke for meg!

gillyflower said...

Love the denim bag, and the little apron is so cute - what a clever way to recycle a pair of jeans, well done!