19 April 2012

Turkis og oransj




Dette er sommerfarger for meg.
Har sydd en liten prøvelapp...
kvadratene er i utgangspunktet bare 2x2 inch.



Stoffene under her er kjøpt i ferien min.
Det lyse er blanding av lin og bomull....
en herlig kombinasjon som gir en fin struktur i stoffet synes jeg.
Ikke så godt å se på bildet...


Denne søte pungen kjøpte jeg på et brukskunstmarked på
Tou Scene en gang for lenge siden....
Synes den er utrolig søt og lurer på om noen av dere
kan fortelle meg hvor jeg kan få kjøpt slike låser.....

 Her er noen av de oransje stoffene mine,
dvs ikke helt oransje da..... men med oransj i :)


 Dette er nye farger for meg men jeg liker de godt sammen med det hvite,
og det er alltid kjekt å kunne variere litt her hjemme
med puter og brikker......
forandring fryder heter det :)


 Pungen er ifølge damen som har sydd den (husker desverre ikke navnet) laget av et gammelt sengtøy,
jeg falt for fagene og designet....herlig kombinasjon.





Klokke og armbånd i turkis er kjøpt inn til sommeren....
Kjekt med noe nytt :)



Nå kan sommeren egentlig bare komme for min del :)




Snart er det fredag og det betyr helg :)
Håper å finne et loppemarked å gå på i helgen..... det er lenge siden sist...

Og du, om du vet hvor jeg kan få tak i lås lignende den over her blir jeg glad om du deler det med meg :)

Klem fra Tine

7 comments:

Quiltefia said...

Hei!! Fin blokk!! Det er morsomt med "bestemorruter" i quilteuttrykk!! Fine farger!! Og mye fint nytt!!:-) Katrines quiltestue selger sånne låser!!Ikke med så fin med røde kuler, men i metall. Så vidt jeg vet har hun i flere størrelser. Jeg kan sikkert fikse det for deg, hvis du ikke får noen tips om nærmere butikk!! AnneKari

Lilla dør said...

Quiltegården har slike låser . Eg kjøpte ein med turkis kule på årsmøte til NQF i Bergen. Flotte sommerstoff du har kjøpt deg . Gler meg til sjå kva du skal sy .

Lappeline ♥ said...

Kjempe fine stoffer og flott blokk .
Jeg har kjøpt slike låser på Lappedilla sin nettbutikk der har de forskjellige farger....

Flotte sommerlige ting du har kjøpt deg.....du er helt klar ser jeg :))

Fin kveld til deg

Klem

Quiltefia said...

Hei igjen!! Bare si ifra!! Så stikker jeg innom Katrine. Du vet jobben min er ikke så langt unna. Du mener en sånn quilt som har masse små biter eller firkanter i masse forskjellige farger?? Jeg har også sett på det!! Fin måte å bruke av stoffer!! Selv om det ikke blir tatt mye av hvert stoff!! Jeg begynner på en ny quilt til lørdag!! skal sy sammen med en venn. Husker du en rød og blå som hang inne på syrommet hos Katrine? Hun har det som månedsblokk, men jeg har fått sendt hele greia fra Fat quarter shop. God syhelg!! AnneK:-)

Marit said...

Så lekre bestemorsrutene er i turkis og orange! Kanskje jeg må sy flere?
Nydelige stoffer du har "snopet".

; )

sweetpach said...

Hola,

Unas telas preciosas.

Un beso Raquel i Neus

Smiloghverglad said...

Så mange fine farger, og så er de sommerlige :-)) Passer så godt sammen ! Slike låser har jeg sett på Quiltegården i Trondheim/ Heimdal. Jeg tror de sender også.
Ha ei fin helg !