28 January 2012

Gjør det selv - putetrekk

Etter et lite bloggbesøk hos Grønsdal Gård 
så jeg at hun hadde laget puter av 
kjøkkenhåndklær kjøpt hos Nille.
Jeg tok turen innom Nille, og fant det jeg lette etter :)
Men jeg gjorde det litt enklere......
fant fine løpere som var sydd sammen med baksidestoff,
 størrelse 40x90 cm som jeg vasket.



 Her er putene i benken, og en løper på bordet. 
Det er slik den opprinnelig ser ut før vask.
(Den krympet nemlig litt)


 Jeg sprettet opp løperens kortside og stappet puten inni.
Deretter brettet jeg bare inn resten av stoffet på den ene
siden av puten. Se bildet under :)
Vips så var puten ferdig.



Jeg var også innom SparKjøp....
Der fant jeg dette fine sengsettet i krepp, i nydelige blåfarger, på salg :)
Jeg var heldig og fant to fine vatterte sengetepper i dongery også, på salg.
Uten noe pynt, bare helt enkle med sydde sømmer diagonalt.
Så nå tror jeg jammen jeg må avgårde igjen å se om jeg får 
tak i fler.....på mandag.



Nå skal jeg strikke litt flere stjerner :)

Tusen takk for kjekke kommentarer dere legger igjen.
Ønsker dere en fortsatt fin helg, og så er jeg snart tilbake.

Klem fra Tine

2 comments:

Lappeline ♥ said...

Hei på deg!

Har også kjøpt kjøkkenhåndklær men kom på det selv ....da nye puter i båten må til.......løper ideen var genial og jeg må på nille på mandag

Ha en fin helg videre

Klem til deg

Bondekjerringa said...

Tusen takk for at du linket tilbake til meg :) Kjekt!
Også så lurt du gjorde det med løperen. At jeg ikke tenkte på det før :)